Kniha návštěv

Datum 03.05.2016

Vložil Klaera

Titulek Re: Cestování

Odpovědět

Ve Spojených státech jsem byla před 8 lety na půl roku - v té době již 10 let s RS a s Betaferonem. Kromě Betaferonu jsem si s sebou vezla Solumedrol (v případě ataky jsem počítala s vyhledáním nemocnice pro případnou aplikaci), širokospektrá antibiotika apod. Naštěstí jsem během svého pobytu neměla žádné "nestandartní" zdravotní obtíže.... Pojištění jsem řešila dlouho - nakonec jsem se rozhodla pro Alianz, i když to bylo téměř dvojnásobně dražší než u jiných pojišťoven.... Ale jak píši, zkušenost před 8 lety...:-) Přeji šťastnou cestu!

Datum 06.05.2016

Vložil Roztrouš.cz

Titulek Re: Re: Cestování

Odpovědět

Děkujeme za Vaši zkušenost!

Datum 17.04.2016

Vložil Bronislav

Titulek Gilenya-otoky kotníků

Odpovědět

Dobrý den :) Asi čtyři týdny užívám lék Gilenya a začali mi otékat kotníky, je to běžné? Nebo to může být i po vysazení kortikoidů, které jsem bral hodně dlouho? Děkuji za odpověď.. Broněk



Datum 17.04.2016

Vložil Roztrous.cz

Titulek Re: Gilenya-otoky kotníků

Odpovědět

Dobrý den,
příčin otoků dolních končetin (nebo jejich částí) může být velmi mnoho. Nepřičítali bychom tento jev právě léku Gilenya, i když relativně nedávné zahájení této léčby se může nabízet jako možné vysvětlení případného nežádoucího účinku. V odborné literatuře ani v klinických zkouškách ale není nic takového popisováno. Ale je pravda, že v zahraničních diskusích na internetu si někteří uživatelé Gilenye OJEDINĚLE stěžují právě na otoky kotníků.
Domníváme se, že je namístě, abyste otoky kotníků konzultoval se svým neurologem ve specializovaném RS centru, případně se svým praktickým lékařem. Oni by měli díky znalosti Vaší úplné farmakoterapie i anamnézy (včetně rodinné) lépe vystopovat možné příčiny otoků a nasměrovat Vás k vhodné eliminaci tohoto jistě nepříjemného jevu.

Datum 28.09.2016

Vložil Schützmeister

Titulek Re: Gilenya-otoky kotníků

Odpovědět

Kortikoidy bych vedl v patrnosti, při dlouhodobé terapii vysazení bývá problematické ve většině případů.
V RS to bohužel moc neřeší a praktik bývá zcela mimo.
Existuje lab. na serový kortizol, tím se problém odhaluje.